körkort för invandrare subventioneras

http://www.friatider.se/korkort-for-invandrare-subventioneras


Ok till att börja med är jag inte rasist över huvud taget.
MEN, är det bara jag som ser detta som lite "omvänd" rasism? Varför ska vissa människor få det gratis eller billigare än andra, när vissa inte får det? Jag menar, det pratas ju mycket om att alla blivit så rasistika osv. Men tycker nästan det börjar bli lika mycket "omvänd" rasism som "vanlig". Och att invandrare ska få gratis/billigare körkort tycker jag bara är bullshit. Visst, kul för dom. Men varför? Bara för man är invandrare ser jag ingen mening med att de ska få det billigare, när folk som t.ex. bott och arbetat i Sverige i hela sitt liv får betala en jävla massa pengar. Hade inte förvånat mig om det priset för alla andra höjs nu heller nu när vissa inte behöver betala något alls.
Men jag hade liksom tyckt detta var lika fel om det var någon annan folkgrupp som skulle fått det billigare, så ja, detta är alltså inget ont mot invandrare, utan mot själva konceptet.

Subventionering av körtkort - bra idé
Subventionering för en viss folkgrupp - va i hela helvete? 

Som sagt, jag är inte rasist. Men detta är väl lite väl överdrivet kanskeeeee? / a.k

Kommentarer
Postat av: erika - fotoblogg

Vadå, ska dom inte betala för sina körkort? :o

2012-02-23 @ 13:14:09
URL: http://eerikafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0